K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

21 tháng 9 2017

Kiến thức: Câu bị động

Giải thích:

Sau giới từ “after” phải dùng V.ing.

Ngữ cảnh trong câu cần dùng thể bị động: being + V.p.p

Tạm dịch: Một trong những người đàn ông đang nằm trên mặt đất sau khi bị hạ gục bởi một tảng đá.

Chọn B

19 tháng 1 2019

Đáp án là B

Kiến thức: Giới từ + Ving và bị động của Ving là being Ved

Cụm từ: be knocked by [ bị vấp ngã bởi cái gì đó]

Câu này dịch như sau: Một trong những người đàn ông đang nằm trên mặt đất sau khi bị vấp ngã bởi một hòn đá

9 tháng 2 2017

Đáp án B

Kiến thức: Câu bị động

Giải thích:

Sau giới từ “after” phải dùng V.ing.

Ngữ cảnh trong câu cần dùng thể bị động: being + V.p.p

Tạm dịch: Một trong những người đàn ông đang nằm trên mặt đất sau khi bị hạ gục bởi một tảng đá. 

11 tháng 11 2018

Đáp án B

Sau giới từ (after) + Ving => loại câu D

Câu này  dịch như sau: Một trong những người đàn ông đang nằm  trên mặt đất sau khi bị một viên đá rơi phải.

Câu mang nghĩa bị động nên dùng cáu trúc bị động của Ving: being Ved 

27 tháng 12 2019

Đáp án B

11 tháng 4 2019

Đáp án B

Dịch nghĩa: “Một cái xe máy đã đâm vào Ted!”

A. Thật tồi tệ

B. Thật tội cho anh ấy

C. Nó bây giờ là gì?

D. Ôi trời cái xe máy này

16 tháng 9 2018

Đáp án B

“Một chiếc mô tô đã đâm vào Ted.”

Khi một nguời gặp chuyện không may, cần quan tâm đến người đó trước.

A. Ôi thật kinh khủng!

B. Tội nghiệp anh ấy!

C. Tình hình thế nào rồi?

D. Quả là một chiếc xe mô tô! (câu cảm thán thường dùng để khen)

7 tháng 10 2018

Đáp án B

15 tháng 3 2019

Đáp án B

Mike: “Một chiếc xe máy đã làm Tim ngã”.

A. Thật tuyệt!

B. Tội nghiệp cậu ấy quá.

C. Tại sao bạn nói vậy?

D. Chiếc xe máy thật rẻ!

Read the following passage and mark the letter (A, B, C or D) on your answer sheet to indicate the correct answer to each for the question from 36 to 42.Sir Anthony Van Dyck, one of the world’s greatest masters of portraiture, was born in Antwerp and was the seventh of twelve children. His affluent father apprenticed him to a painter when he was just a little over ten. Having become a member of the Antwerp Guild of painters before he was nineteen, he worked in the studio of Peter Paul Rubens...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter (A, B, C or D) on your answer sheet to indicate the correct answer to each for the question from 36 to 42.

Sir Anthony Van Dyck, one of the world’s greatest masters of portraiture, was born in Antwerp and was the seventh of twelve children. His affluent father apprenticed him to a painter when he was just a little over ten. Having become a member of the Antwerp Guild of painters before he was nineteen, he worked in the studio of Peter Paul Rubens for several years. In Italy, Van Dyck studied the great Venetian masters and painted flattering portraits of gorgeous ladies and haughty nobles in gilded velvet robes with lace and pearls. While he was sought after by the aristocracy for his acclaimed loose brushwork, his engravings and etchings also evinced his outstanding talent. Upon his return to Antwerp in 1628, he was influenced by Rubens’s interpretation of the artistic form and produced numerous religious paintings while holding an appointment as the court painter. During his tenure, he proved that his use of color, his sensitive elegance, and his remarkable insight were unexcelled.

His fame preceded him to England, where he was invited by King Charles I. After years of faithful service, he was knighted in recognition of his achievements in painting countless portraits of the king, the queen, the royal children, and the titled nobility of England.

However, Van Dyck’s greatest piece is one of his religious works, a true masterpiece displayed in the Antwerp gallery. This group scene exhibits his artful polish in painting the folds of fabric, the delicacy of human skin, landscape, and other externals, and puts him above other accomplished contemporary masters. Although Charles paid Van Dyck a salary and granted him a pension, the painter’s extravagant life-style and penchant for luxuries led him into debt, and he died without means.

It can be inferred from the passage that after Van Dyck left Rubens

A. he accrued considerable wealth 

B. he became a militant aristocrat

C. he refined his artistic tastes and skills

D. he incorporated southern styles in his art

1
5 tháng 4 2019

Đáp án là C

Có thể suy ra từ bài đọc rằng sau khi Van Dyck rời khỏi Rubens

A. ông ấy giàu có đáng kể

B. ông ấy trở thành một chiến binh quý tộc

C. ông ấy trau dồi nghệ thuật và tài năng

D. ông ấy kết hợp phong cách miền nam vào nghệ thuật

Dẫn chứng: Upon his return to Antwerp in 1628, he was influenced by Rubens‟s interpretation of the artistic form and produced numerous religious paintings while holding an appointment as the court painter