K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

3 tháng 12 2017

Chọn D

Kiến thức: Động từ khuyết thiếu

Giải thích:

should + have + Ved/PII: đáng lẽ nên làm nhưng đã không làm

oughtn’t to + have + Ved/PII: đáng lẽ không nên làm nhưng đã làm

needn’t + have + Ved/PII: đáng lẽ không cần làm nhưng đã làm

Tạm dịch: Edward đặt vé mà không hỏi chúng tôi trước. Thật sai lầm khi anh ấy làm như vậy.

= D. Edward đáng lẽ không nên đặt vé mà không hỏi chúng tôi trước.

  A. Trước khi hỏi chúng tôi, Edward đáng lẽ nên đặt vé.=> sai về nghĩa

  B. Edward đáng lẽ không nên hỏi chúng tôi trước khi đặt vé. => sai về nghĩa

  C. Edward đặt vé sau khi anh ấy hỏi chúng tôi về chúng. => sai về nghĩa

25 tháng 4 2017

Tạm dịch: Edward đã đặt vé mà không hỏi ý kiến chúng tôi trước. Điều đó là việc làm sai lầm của anh ấy.

= D. Edward đáng lẽ ra không nên đặt vé mà không hỏi ý kiến của chúng tôi trước.

oughtn’t to have + V_ed/PP = shouldn’t have + V_ed/pp: đáng lẽ ra không nên làm gì

Chọn D

Các phương án khác:

A. Trước khi hỏi chúng tôi, Edward đáng lẽ ra nên đặt vé rồi.

B. Edward đáng lẽ ra không cần hỏi chúng tôi trước khi đặt vé.

C. Edward đã đặt vé sau khi cậu ấy hỏi chúng tôi về chúng.

11 tháng 6 2019

Đáp án B

Dịch nghĩa. Cà phê không được đậm đặc. Nó không giúp chúng tôi tỉnh táo.

A. Cà phê rất đậm đặc, nhưng nó không thể giúp chúng tôi tỉnh táo.

B. Cà phê không đủ đậm đặc để giúp chúng tôi tỉnh táo.

C. Cà phê không đủ ngon để chúng tôi giúp tỉnh táo.

D. Chúng tôi tỉnh táo mặc dù cà phê không đủ đậm đặc.

25 tháng 7 2018

Đáp án là B. adj + enough + to V: đủ ....

3 tháng 10 2019

Đáp án C.

Tạm dịch: Café không mạnh. Nó không làm chúng tôi tỉnh táo.

Ta thấy đáp án chính xác là C. Cà phê không đủ mạnh để làm chúng tôi tỉnh táo.

- enough: đủ. Ex: He is not strong enough to lift the weight: Anh ấy không đủ khỏe để nâng cái tạ lên

Các đáp án còn lại sai về nghĩa.

17 tháng 2 2019

Đáp án B

Kiến thức cấu trúc

Dịch nghĩa. Cà phê không được đậm đặc. Nó không giúp chúng tôi tỉnh táo.

A. Cà phê rất đậm đặc, nhưng nó không thể giúp chúng tôi tỉnh táo.

B. Cà phê không đủ đậm đặc để giúp chúng tôi tỉnh táo.

C. Cà phê không đủ ngon để chúng tôi giúp tỉnh táo.

D. Chúng tôi tỉnh táo mặc dù cà phê không đủ đậm đặc.

11 tháng 11 2019

Đáp án C.

Tạm dịch: Café không mạnh. Nó không làm chúng tôi tỉnh táo.

Ta thấy đáp án chính xác là C. Cà phê không đủ mạnh để làm chúng tôi tỉnh táo.

- enough: đủ.

Ex: He is not strong enough to lift the weight: Anh ấy không đủ khỏe đ nâng cái tạ lên.

Các đáp án còn lại sai về nghĩa.

3 tháng 3 2019

Đáp án C.

Tạm dịch: Café không mạnh. Nó không làm chúng tôi tỉnh táo.

Ta thấy đáp án chính xác là C. Cà phê không đủ mạnh để làm chúng tôi tỉnh táo.

- enough: đủ.

Ex: He is not strong enough to lift the weight: Anh ấy không đủ khỏe đ nâng cái tạ lên.

Các đáp án còn lại sai về nghĩa.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer.The medieval artists didn’t know about perspective; they didn’t want to make their people look like real, individual people in a real, individual scene. They wanted to show the truth, the eternal quality of their religious stories. So these artists didn’t need to know about perspective.In the European Renaissance period, artists wanted to show the importance of the individual person and his or her...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer.

The medieval artists didn’t know about perspective; they didn’t want to make their people look like real, individual people in a real, individual scene. They wanted to show the truth, the eternal quality of their religious stories. So these artists didn’t need to know about perspective.

In the European Renaissance period, artists wanted to show the importance of the individual person and his or her possessions and surroundings. A flat medieval style couldn’t show this level of reality and the artists needed a new technique. It was the Italian artist Brunelleschi who discovered the technique of perspective drawing. At first the artists of the Renaissance only had single-point perspective. Later they realized that they could have two-pointed perspective and still later multi-point perspective.

With two-point perspective they could turn an object (like a building) at an angle to the picture and draw two sides of it. The technique of perspective which seems so natural to us now is an invented technique, a part of the “grammar of painting”. Like all bits of grammar there are exceptions about perspective. For example, only vertical and horizontal surfaces seem to meet on eye level. Sloping roof tops don’t meet on eye level.

For 500 years, artists in Europe made use of perspective drawing in their pictures. Nevertheless, there are a range of priorities that artists give in displaying individual styles. Crivelli wanted to show depth in his picture and he used a simple single-point perspective. Cezanne always talked about space and volume. Van Gogh, like some of the other painters of the Impressionist period, was interested in Japanese prints. And Japanese artists until this century were always very strong designers of “flat” pictures. Picasso certainly made pictures which have volume and depth. However, he wanted to keep our eyes on the surface and to remind us that his paintings are paintings and not illusions.

It is technically easy to give an illusion of depth. However, a strong two dimensional design is just as important as a feeling of depth, and perhaps more important.

 

The word “he” in line 25 refers to

A. Crivelli

B. Cezanne  

C. Picasso 

D. Van Gogh

1
17 tháng 2 2019

C

“he” được thay thế cho Picasso trong câu phía trước: “Picasso certainly made pictures which have volume and depth.”

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer.The medieval artists didn’t know about perspective; they didn’t want to make their people look like real, individual people in a real, individual scene. They wanted to show the truth, the eternal quality of their religious stories. So these artists didn’t need to know about perspective.In the European Renaissance period, artists wanted to show the importance of the individual person and his or her...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer.

The medieval artists didn’t know about perspective; they didn’t want to make their people look like real, individual people in a real, individual scene. They wanted to show the truth, the eternal quality of their religious stories. So these artists didn’t need to know about perspective.

In the European Renaissance period, artists wanted to show the importance of the individual person and his or her possessions and surroundings. A flat medieval style couldn’t show this level of reality and the artists needed a new technique. It was the Italian artist Brunelleschi who discovered the technique of perspective drawing. At first the artists of the Renaissance only had single-point perspective. Later they realized that they could have two-pointed perspective and still later multi-point perspective.

With two-point perspective they could turn an object (like a building) at an angle to the picture and draw two sides of it. The technique of perspective which seems so natural to us now is an invented technique, a part of the “grammar of painting”. Like all bits of grammar there are exceptions about perspective. For example, only vertical and horizontal surfaces seem to meet on eye level. Sloping roof tops don’t meet on eye level.

For 500 years, artists in Europe made use of perspective drawing in their pictures. Nevertheless, there are a range of priorities that artists give in displaying individual styles. Crivelli wanted to show depth in his picture and he used a simple single-point perspective. Cezanne always talked about space and volume. Van Gogh, like some of the other painters of the Impressionist period, was interested in Japanese prints. And Japanese artists until this century were always very strong designers of “flat” pictures. Picasso certainly made pictures which have volume and depth. However, he wanted to keep our eyes on the surface and to remind us that his paintings are paintings and not illusions.

It is technically easy to give an illusion of depth. However, a strong two dimensional design is just as important as a feeling of depth, and perhaps more important.

 

The discovery of perspective was the result of

A. Renaissance artists’ to prove that the medieval artists could show level of reality

B. the need to turn an object at an angle and draw more than one side of it

C. the subject being shifted from religious stories to individual person and surroundings

D. natural evolution of human senses

1
10 tháng 6 2018

C

Thông tin ở câu đầu đoạn số 2: “artists wanted to show the importance of the individual person and his or her possessions and surroundings.” (thể hiện sự quan trọng của cá nhân, sự sở hữu và môi trường xung quanh) tức là the subject being shifted from religious stories to individual person and surroundings. (chủ đề được di chuyển từ câu chuyện tôn giáo đến từng cá nhân và môi trường xung quanh -> từng cá nhân và môi trường đóng vai trò quan trọng)